'כתיבה יוצרת שירה' הינו פרויקט חינוכי ייחודי, שפותח על ידי הצוות החינוכי של בית הספר 'אורט מלטון' בבת ים, במסגרת ההכנה לבגרות בספרות. הדרך שפותחה לא רק סייעה לתלמידים ללמוד לבגרות בצורה חווייתית, אישית, יצירתית ומאתגרת, אלא גם יצרה עולם מלא בתוכן. 

תלמידי 'אורט מלטון'. כותבים וחווים | צילום: דוברות עיריית בת ים

בתחילת התהליך כתב כל תלמיד שיר אישי על בסיס יסודות השירה שנלמדו בשיעורים העיוניים בספרות. 14 שירים נבחרים הועברו לתלמידי מגמת אומנות וגרפיקה מאותה השכבה, שנתנו פרשנות חזותית למילים, וציירו את היצירות. כלל התוצרים אוגדו לחוברת שמבטאת את תהליכי היצירה הייחודיים של התלמידים.

בשיא הפרוייקט נערכה תחרות בין כלל היצירות. את השירים שעלו לשלב הגמר העריכו בכירי בית הספר ואחראים על הוראת הספרות בארץ מטעם משרד החינוך.

במקום ראשון זכה אהרון בינימין מכתה י'1 עם השיר 'קולות'; למקום השני הגיע שירו של ארטיום שומקוב מכתה י'1; השיר 'ספסל בודד' של אביגיל מרגוליס מי'4 הגיע למקום שלישי.

עליזה אפרים, מנהלת 'אורט מלטון': "העתיד כבר כאן. מחקרים מצביעים באופן ברור כי הילדים של היום יעמדו בפני אתגרים חדשים. מעבר לידע שידרשו להפגין, עובדים טובים ומבוקשים יהיו כאלו שידעו לשלב ידע רחב מעולמות תוכן שונים לפתרון בעיות ולפיתוח תהליכים. הדגש כעת בחלק הלמידה המשמעותית בבית הספר הוא בפיתוח מיומנויות אלו, תוך התבוננות בעצמי ופיתוח מודעות עצמית, סביבתית, חברתית, קבלת השונה והיכולת להכיל ולהעצים".

כלל היצירות מוצגות לציבור הרחב ברחבת העירייה בחודש הקרוב. אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם מעבודותיהם של היוצרים הצעירים.