לפני כשנה נקלעה מרגריטה פרידמן לקשיים כלכליים גדולים. "באותה העת התגרשתי ובעלי הותיר אותי עם חובות כבדים שלא ידעתי עליהם", היא מספרת. "לצערי גם אושפזתי ואיבדתי את היכולת לעבוד לתקופה מסוימת. משם המדרון היה חלקלק".

עזרה לזולת | צילום המחשה: pixabay

באותה העת פרידמן, שמעידה על עצמה כי היתה "אובדת עצות", ניגשה לעירייה לקבל סיוע בהנחה בארנונה. "פגשתי את חבר המועצה איציק דריקס אשר הפנה אותי למרכז מז"ל (מיצוי זכויות לאזרח) ודי הציל את חיי ואת חיי ילדיי.

"המתנדבים במקום עזרו לי בהגשת מסמכים למענקים כלכליים כאם חד־הורית, במילוי טפסים עבור הנחות בארנונה, תלושים לקניית מזון בחגים, אפילו בתקופה הראשונה עזרו לי בתרומות של בגדים לילדים. אני בן אדם שתמיד רגיל לעבוד ולפרנס את עצמו ולכן, כאשר נקלעתי לחובות זה הגיע כמו רעם ביום בהיר. העזרה במרכז הרימה אותי על הרגליים ואני מודה לכל המתנדבים והעובדת הסוציאלית שלי".

מרכז מז"ל אשר פרידמן מספרת עליו, פועל בעיר כשנה, במסגרת היחידה לעבודה קהילתית של האגף לשירותים חברתיים בבת ים. תפקידו של המרכז הוא לקדם מענה למשפחות עם קשיים כלכליים, בתחומים: מיצוי זכויות, תעסוקה, כלכלת המשפחה ושילוב בקהילה. המענה במקום ניתן על ידי צוות מתנדבים, אשר עברו קורס הכשרה ומעניקים הכוונה בנושא תהליכים של מיצוי זכויות.

"מרגריטה היתה אחת מהפונות הראשונות שטיפלתי בהן", משתף המתנדב גדי סהר ומוסיף, "אני מרגיש שזוהי ההתנדבות הכי משמעותית שלי. הסיבה היא ראשית כי עברתי הכשרה שבה קיבלתי כלים לקבלת הפונים, מידע ודרכים על סיוע למשפחות המתמודדות עם קשיים, ושנית כי אני רואה את הפירות מההתנדבות הזו. כמו במקרה של מרגריטה, שבאמת הצלחנו להביא אותה למקום אחר היום, בעזרת הסיוע שניתן לה ע"י כל הגורמים המלווים".

עו"ס אנה גרושביץ' ושרה אבנזר המרכזות את מרכז מז"ל אומרות, "המרכז שם לעצמו כמטרה לקדם את נושא מיצוי הזכויות בעיר ופועל בדרך של מיצוי זכויות אקטיבי. מיצוי זכויות אקטיבי הינה פרקטיקת עבודה הכוללת ליווי הלקוח בתהליך מימוש הזכות ומעקב אחר התהליך הנעשה. כמו כן, עירוב הלקוח בתהליך וקידום נגישות השירות עבור הלקוחות".

לפרטים נוספים והתנדבות ניתן לפנות לטל': 03-5556164 / 03-5556210.