הפרויקט – TEEMZ - התחיל השנה כפיילוט בתיכון חדש דרכא ועתיד להמשיך בעוד בתי ספר. הייחודיות שלו היא החיבור בין המומחיות של התלמידים לבין אפשרויות שעומדות בפניהם למימוש בעולם האמיתי. מצד אחד, שיעורי פיתוח תחומי העניין שלהם בבית הספר, ומצד שני עבודה מול צרכים אמיתיים של תעשייה וחיבור של בני נוער לארגונים בתפקידים בעלי ערך.

שקד עמאר, בעל מתמחה בצילום, מכיתה י"ב, הצטרף גם הוא לפרויקט: "מאז שאני בפרויקט, גיליתי שתחום הצילום מאוד מעניין אותי והחלטתי לפתח אותו, מאז הספקתי לפגוש צלמת מקצועית מירושלים, לצאת לימי צילום עם תלמידים נוספים, להירשם לקורס צילום ברשת ולקדם את עצמי בתחום הזה בכמה רמות. הפרויקט הזה מחבר אותי מאוד לבית הספר ומראה לי שהוא דואג לעתיד שלי. בעתיד אני צופה שמסלול הצילום, שהתחלתי כאן ייצור לי עיסוק רב".

המורה דניאל יהל והתלמידים | צילום:  תיכון חדש דרכא בת-ים-

אריאל קיצ'נוב, בכיתה י', משחק כבר שנים במשחקי פיפא, אריאל החליט להפוך את חווית המשחק לשיתופים והחל לצלם את המשחק ולהעלות סרטונים ליוטיוב, וכבר מגיל 11 הוא מתחזק עמוד יוטיוב עם אלפי עוקבים: "בהתחלה העליתי סרטונים לא ערוכים ולאט לאט השתפרתי", מספר אריאל. עם השיפור, עלה מספר העוקבים ובתוך כך גם הצפיות, כיום יש לו ערוץ סרטונים עם מעל ל- 40 אלף צפיות בסך הכל.

אריאל הפך ליוטיובר מצליח בתחום ופנה לאחת מחברות הפרסום הסיניות שמשווקות מוצרים לאותו משחק מחשב, והציע להם לפרסם אצלו בסרטונים תמורת תשלום. בתחילה סרבו אך היום הוא חתום איתם על חוזה ומפרסם עבורם בתחילת כל סרטון שלו.

רז רוטשטיין (17), תמיד אהב לעצב דברים. בגיל 11 התחיל ללמוד בעצמו איך לעשות את זה דרך סרטונים ברשת והחל לעצב הזמנות ומודעות בהתנדבות. כשהגיע לתיכון החליט שהוא מתמקד במגמת העיצוב הגרפי ושם כבר התמקצע ממש בתחום, הכין תיק עבודות וקורות חיים והגיע מוכן להצעה של מכבי תל אביב לעצב להם פוסטים לדף הפייסבוק. רז ראה שהדבר מצליח לא רע ופנה עם תיק העבודות שלו גם לדף האוהדים של ברצלונה ולאחר מספר התכתבויות בפייסבוק התחיל לעצב פוסטים לדף הרשמי של האוהדים.

רז מקבל היום יעוץ עסקי, בתיווך התכנית בבית הספר, לאחר שהוחלט שהוא מוכן לעבור לשלב הבא ולצאת לעולם האמיתי.

המורה דניאל יהל והתלמידים | צילום:  תיכון חדש דרכא בת-ים-

המורה דניאל יהל, יוזם התכנית ומורה לאומנות: "בעברי חינכתי כיתות, ושמתי לב שישנם לא מעט תלמידים ששיטות הלימוד המסורתיות אינן קלות עבורם אבל מעבר לשעות הלימודים הם פורחים בתחומים אחרים, החלטתי לקדם את הנושא הזה ולעזור להם לפתח את תחום העניין שלהם למומחיות אמיתית, כזו שתסייע להם להשתלב בתעשייה. אנחנו עושים זאת ידי הקמה של קהילה וירטואלית שהיא מקום המפגש, על ידי הכשרה של מורים לפיתוח תחומי עניין ועל ידי חיבורים לעולם האמיתי, בתחילת השנה התלמידים מאוד חוששים לחשוף את תחומי העניין שלהם ואת מעשיהם בשעות הפנאי אבל אחרי שנוצר אמון בין כל חברי הקבוצה עם המורה המלווה, התלמידים חושפים את עולמם, ויחד עם החברים מעלים רעיונות איך ניתן לפתח את הדברים שהם באמת אוהבים לעשות".

חלי ביטון, מנהלת תיכון חדש דרכא: "מדובר בתלמידים בעלי נטייה לתחום מסוים, בעלי התמחות מובהקת.  בתיכון חדש דרכא, חשוב לנו לראות את היכולות והאיכויות המיוחדות לכל תלמיד ולהשתדל להעניק לתלמידים כלים של קידמה ומיטב הטכנולוגיה, ולמקם אותם בשורה הראשונה מבחינת האפשרויות התעסוקתיות שעומדות בפניהם בארץ ובעולם. המצוינות שהם מגיעים אליה, הן בלימודים והן בתחומי העניין, חשובה לנו ונמשיך לפתח אותם לחשוב בצורה יצירתית על מנת להוציא את עצמם מהכוח אל הפועל".

אודות תיכון חדש דרכא בת-ים

תיכון חדש דרכא בת-ים הוא תיכון שש שנתי בו לומדים כ-450 תלמידים בכיתות מופת ובמגמות: מדעית-הנדסית (רובוטיקה), מגמת דיפלומטיה ותקשורת (הלימודים במגמה מתקיימים בשפה האנגלית), פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, מדעי החברה, מחשבת ישראל, גיאוגרפיה וניו מדיה.

היעד המרכזי של בית הספר הוא טיפוח תחושת השייכות של כל הבאים בשעריו, תלמידים ומורים. בית הספר שם דגש על מעורבות בקהילה, מתוך אמונה כי תפקידו של בית הספר לשמש סוכן לשיפור חברתי וכי תלמיד המתנסה בתרומה לכלל הוא תלמיד מועצם. בבית הספר מועצת תלמידים מעורבת ופעילה.