צילום: יריב כץ

בתחילת השבוע החלה המשטרה לאכוף ולחלק דו"חות לנהגים שיסעו בנתיב התחבורה הציבורית שהפך לנתיב תחבורה משותפת - "נתיב פלוס" בנתיבי איילון ובכביש החוף, מבלי שמספר הנוסעים ברכב יעמוד בתקנות החדשות - נהג ולפחות 2 נוסעים באיילון (בכביש החוף - נהג ונוסע). 

מה יעשו תושבי חולון ובת ים המבקשים להשתמש בנתיב החדש אך נאלצים לנסוע מדי בוקר לעבודה בנתיבי איילון? קבוצות באזור החלו השבוע להתארגן לנסיעות קבוצתיות על מנת לנסוע על "נתיב פלוס" בלי לקבל קנס בסך 500 שקלים. 

מאחר ומטרת הנתיב היא לעודד נסיעה משותפת וצמצום מספר הרכבים שעל הכביש, נראה שבבת ים וחולון הגלגל כבר מתחיל להסתובב. ברשתות החברתיות הופיעו השבוע מספר קבוצות מקומיות ובהן נהגים ונהגות המחפשים שותפים לנסיעה.

ביניהם תושב בת ים שכתב כי הוא מחפש שותפים לנסיעה ממרכז העיר לאיזור הקרייה בתל אביב, וציין שאין לו כוונה לנסוע ברכב הריק ובמידת הצורך יאסוף גם זרים.

הנתיב השיתופי באיילון צפון. הפקקים ייעלמו? | צילום: קובי קואנקס

גם שירי כהן מחולון חיפשה השבוע שותפים על מנת לזרז את הנסיעה, ולמרבה הפליאה מצאה את הפתרון בדלת ממול. "מסתבר שכבר חצי שנה השכנה שלי עובדת בתל אביב ולא ידעתי, כשהיא שמעה אותי מדברת על זה מיד החלטנו לנסות להתארגן יחד על נסיעה משותפת", מחייכת כהן.

חיפשת שותפים בפייסבוק?

"אני בחורה ביישנית אז מביך אותי לפרסם פוסט, אז פשוט 'תפסתי טרמפ' על פוסט של מישהו אחר. אבל אני מניחה שבקרוב יפתחו קבוצות ייעודיות וזה יהיה יותר פשוט. אם זה באמת יעבוד אני אהיה מאושרת, כרגע שמעתי שהנסיעה התקצרה במעט זמן אבל זה רק ההתחלה ואני אופטימית. אם זה באמת יעבוד כל הפקקים באזור ייעלמו".