תוכנית המרינה לבת ים, אותה חשף לראשונה מ"מ ראש העירייה אלי יריב בריאיון שהעניק ל"מיינט בת ים" לפני כחודש. נעצרה היום (ראשון) ע"י ראש העירייה, צביקה ברוט. לדבריו, לא גובש תחשיב כלכלי של צפי ההכנסות לעירייה. 

חוף בת ים | צילום: קובי קואנקס

"מדינת ישראל מכינה תוכנית מתאר של 13 מרינות ברחבי הארץ, ובת ים היא היחידה שלא ניגשה למכרז. עכשיו אנחנו רצים בדקה ה־90, מנסים לשים רגל על מנת להיכנס לתוכנית. המשמעות של מרינה בעיר היא כוח כלכלי אדיר, זה יכניס תיירות לעיר וירים אותה פלאים". כך סיפר מ"מ ראש עיריית בת ים, אלי יריב, באפריל האחרון, בריאיון ל"מיינט בת ים". 

הבוקר (ראשון) התברר שהמרינה בבת ים לא תקום כרגע, והתוכנית נעצרה.

לדברי העירייה, התוכנית שהוגשה מכילה בעיקר את היתרונות עבור בעלי הסירות, אך לא נתנה דגש מספק על היתרונות עבור כלל תושבי העיר. בנוסף לא גובש תחשיב כלכלי של צפי הכנסות לעיריה כתוצאה ממסחר הצפוי להתפתח סביב המרינה.

עוד נטען שהצוות הפועל לגיבוש התוכנית התבקש להביא תכנית עדכנית, רק לאחר בחינת הדו"ח החדש, ובדיקת הדו"ח כלכלי שיציג את הרווחים הצפויים לעיריה, יחליט ראש העירייה אם לאשר לצוות להמשיך ולהתקדם או לגנוז את התכנית.

בעירייה מסבירים שהתוכנית להקמת מרינה באה במסגרת התכנית להפוך את בת ים לעיר תיירות, ולפתח את חוף הים שהוזנח במשך שנים ארוכות. הרעיון מאחוריה היה להקים את המרינה בדרום העיר, כך שתחזוקת המרינה תהיה על עיריית בת ים וראשל"צ במשותף. 

לא נאשר תוכנית כזו בכל מחיר", אמר ברוט, והוסיף: "אקבל את העמדה רק לאחר בחינה מעמיקה של הנושא, ולא באמצעות דו"ח חלקי וחסר. החוף שייך לכל התושבים, והמרינה תקום רק אם אשתכנע שמדובר ביתרון תיירותי וכלכלי משמעותי לעיר".

בעירייה מעריכים שהדו"ח החדש יוגש בשבועות הקרובים, וההחלטה הסופית תתקבל בתוך כחודשיים לכל היותר.