ברוט. זאת לא מלחמה אבודה? | צילום: קובי קואנקס

ביום שישי האחרון העלה ראש העיר סרטון מרח' הרצל, גן הדקר, וסיפר כי כבר בשבוע הבא אמורים להתחיל עבודות הרכבת הקלה במקום, אבל לטענת ראש העיר, "התוואי הזה של הרכבת הקלה הוא רע ואושר לפני כתשע שנים. אם אני הייתי ראש העיר בזמנו לא הייתי מאשר אותו".

"מה שכן היינו צריכים לעשות זה להילחם", מוסיף ברוט. "כמו ברמת גן וכמו בתל אביב כדי שהרכבת בקטע הזה תהיה רכבת תחתית, או לתויי יותר נוח לתושבים. אבל זו כבר היסטוריה ואנו לא יכולים לשנות אותה.

"מה שאנחנו יכולים וצריכים לעשות זה להילחם כדי לתקן את הבעיות המרכזיות כאן. הבעיה הראשונה היא בעיה בטיחותית, המדרכות הרחבות בצד המזרחי של רחוב הרצל, יהיו צרות הרבה יותר אך עדיין יישארו כביש שרות שאפילו משאיות נוסעות עליו וזה דבר לא הגיוני שמסכן מבוגרים וילדים וכל מומחי הבטיחות שלנו אומרים שהדבר מסוכן.

"הבעיה השנייה הוא בתחום החניות, הרכבת מורידה כאן כמעט את כל החניות באזור, בלי לתת מענה ובעבר לא נתנו על זה את הדעת ולא נתנו פתרון מספק.

"על שני הדברים האלה אני לא מתכוון להתפשר ואני הודעתי כבר לחברת נת"ע שלא תוכל להתנהל פה בחופשיות אם לא נקבל תשובות לשתי בעיות הללו".

העבודות בניסנבאום. בקרוב בהרצל | צילום: קובי קואנקס

עוד מוסיף ראש העיר כי "מנכ"ל נת"ע היה אצלי בפגישה ושר התחבורה ביקר והם בוחנים את הנושא. בינתיים הודעתי שכבר משבוע הבא עבודות הרכבת הקלה לא ימשכו כסדרן ואנו לא ניתן להם להתקדם לפי הקצב המתוכנן, אם לא יהיה מענה קודם כל בתחום הבטיחות ולאחר מכן בתחום החניות".

ברוט מסביר לתושבים כי "יכול להיות שהפתרון לרכבת הקלה באזור ייקח שנתיים או שלוש, זה לא משהו מיידי אבל חייבים לתת לזה את הפתרון. אנו אוהבים את הרכבת הקלה וצריכים אותה שתקל עלינו בעתיד אבל בינתיים בת ים תפסיק להיות ילד הכאפות של גוש דן".

תושבי הרחוב אמרו היום (א') בתגובה: "אנחנו שמחים שסוף סוף יש ראש עיר שרואה אותנו, למרות שזאת מלחמה אבודה מראש. אולי הוא יצליח לתקן את מה שקודמיו קלקלו".

תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.

תגובת חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) תפורסם כשתתקבל.