"או שהיתה התייקרות בתעריפי המים מתחילת השנה או שהיו המון נזילות בעיר", אומרים בדאגה תושבים בבת ים ומוסיפים: "זה פשוט תמוה שבאותו הזמן הגיעו מכתבים להרבה בניינים, המתריעים על עלייה בצריכת המים בעשרות אחוזים, כאשר בפועל לא נמצאה סיבה מוסברת לכך".

ברז מים | צילום: pixabay

נירית ניקוב ששוכרת דירה בעיר יחד עם בן זוגה, מעידה שחשבון המים האחרון הכפיל את עצמו: "אנו רגילים לחשבון מים של עד 100 שקל ופתאום קיבלנו משהו כמו 250 שקל. פנינו לעירייה ונאמר לנו שאולי יש לנו נזילה. הזמנו איש מקצוע ובדקנו את השעון. כיבינו את המים והשעון עצר, אז נזילה אין לנו.

אפילו שלחנו את הווידאו של השעון המסתובב לתאגיד המים אך הם בשלהם, מספרים כי הצריכה עלתה ולכן העלות עלתה. אנחנו שני אנשים בבית, לא השתנה שום דבר בסטטוס שלנו, ולכן אין שום סיבה נראית לעין לחשבונית המנופחת שקיבלנו, מלבד התייקרות".

גם לדיירים ברחוב כ"ט בנובמבר ורחוב קרייתי, הגיע חשבון מים שגדל בעשרות אחוזים, למרות שפועל הם טוענים שהצריכה שלהם פחתה. "התלוננו פעמיים מול תאגיד המים של העיר אך אנו לא מקבלים שום מענה והחיוביים ממשיכים לגדול לסכומים לא ריאליים. היינו משלמים 200 שקל וכעת בחשבונית זה הגיע גם ל־450 שקל.

חשבון של אחד התושבים. "אין הסבר" | צילום: פרטי

"ייתכן שזה קשור בנושא הצריכה המשותפת, כאשר כל הבניין משלם בגלל השעון הראשי", אומרים תושבים בבניין 105 ברחוב יוספטל. "החשבונות הפרטיים שלנו נשארו זהים אך בצריכה המשותפת אנו רואים עלייה כל פעם בכמה אחוזים, קיבלנו אף מכתב על חריגה בצריכה המשותפת ב־213 אחוז. גם נזילה לא היתה. זה מרגיש כאילו המדידה לא נעשית בצורה נכונה".

הדיירים ברחוב אלי כהן 16, טוענים אף הם: "לא היה שינוי בצריכה החודשית, גם לנו נאמר לבדוק אם היתה נזילה כיוון שהחשבון קפץ מ־200 שקל ל־450 שקל. אכן מצאנו נזילה ותיקנו אותה, אך בחודשיים לאחר מכן קיבלנו שוב פעם חשבון מנופח ופנינו ל'מי בת ים', אז אמרו שיזכו אותנו. בפועל הזיכוי עמד על 30 שקל. עייפנו מלהתמודד איתם, זה כמו מלחמת התשה".

מ'מי בת ים נמסר': "מבדיקתנו עולה כי שבכל המקרים בפנייתכם, החיוב החריג נובע כתוצאה מגידול הצריכה ולא עקב התייקרות. תעריפי המים והביוב הם כלל ארציים, ומתעדכנים על ידי רשות המים פעמיים בשנה, ולא על ידי התאגיד. על פי החוק הדרך לקביעת צריכת המים לתושבים מתבצעת ע"י קריאת מדי המים ברשותם".