נאלץ לנסוע לבדו לבית הספר. הילד (צילום: mynet)

תלמיד חינוך מיוחד בן 13 מבת ים נאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית והוריו מתריעים "הוא יכול לתת אמון בכל אחד, זה מסוכן. איך אפשר להשאיר לבד ילד שכל אחד יכול לנצל?".

א' מבת ים לא מצליח להתחיל את יום העבודה עד שבנו לא מעדכן שהגיע לבית הספר. בנו בן ה 13 לומד בכיתה ז' קטנה באחד מבתי הספר בעיר, ומתנייד בתחבורה ציבורית למרות שרופאיו מתריעים כי הדבר מסוכן עבורו.

"יש לו בעיית התנהגות סביבתית וקיים טשטוש רב בהבנתו וביחס לאמון שהוא מסוגל לתת באנשים זרים" מסביר אביו "הוא בקלות יכול להביע אמון באנשים זרים במהלך נסיעות בתחבורה ציבורית ואנחנו חוששים שבננו יתפתה חלילה לציית לבקשות של זרים להתלוות אליו. מדובר בילד שסובל מקשיים רבים ושמטופל נפשית לאחר שהביע רצון להתאבד והיעדרות מבית הספר רק מחמירה את מצבו הנפשי, לכן ביום שאין לנו אפשרות לקחת אותו, כיוון שאנחנו אנשים עובדים, אנחנו שולחים אותו בתחבורה ציבורית. אם להיות כנה, אני לא נושם עד שהוא לא מודיע לי שהוא הגיע לבית הספר. יש לי פחד אמיתי שיקרה לו משהו".

ההורים מספרים כי הם פנו לאגף החינוך בעיריית בת ים אך לטענתם נמסר להם כי משרד החינוך ממונה על הנושא, במשרד החינוך התעקשו כי ההחלטה בידי העירייה ומשרד החינוך רק מתקצב "כל אחד מפיל את האשמה על השני. הם אומרים שנקבל הסעה רק אם נתגורר במרחק של 3 ק"מ מבית הספר אבל כל בת ים לא מגיעה למרחק הזה, זה לא הגיוני. אני מרגיש שזורקים אותנו ממקום למקום ומתעלמים מהמצוקה שלנו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעבר התלמיד אכן לא היה זכאי למימון ההסעות ממשרד החינוך. עם זאת, עתה עם מעברו של התלמיד לחטיבת הביניים, שמורה להורים הזכות לפנות מחדש למשרד החינוך עם כל המסמכים הרלוונטים החדשים והבקשה תיבדק לגופו של ענין, בהלימה לחוזר מנכ"ל".

מעירית בת-ים נמסר: "עירית בת-ים השקיעה בשנה האחרונה משאבים רבים בחינוך המיוחד ובשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בין היתר נפתחו מעונות יום, גני ילדים וכיתות המותאמות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"הזכאות להסעה נקבעת בהתאם לקריטריונים של משרד החינוך. לצערנו, המקרה נבדק, ואינו עומד בקריטריונים שקבע המשרד. להורים עומדת הזכות להגיש בקשה מיוחדת בצירוף מסמכים רלוונטיים לוועדת חריגים של משרד החינוך לקבלת הסעה. אנו נמשיך לעמוד בקשר עם הורי התלמיד על מנת להעניק לו את הכלים הטובים ביותר להצלחתו ושילובו המיטבי במערכת החינוך העירונית".