מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 אירעו ברחבי הארץ כמעט 4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג שגילו נע בין 16 ל-24.  בשנה זו התרחשו 288 תאונות דרכים קטלניות (תאונות שבהן הרוג אחד לפחות), ביותר משליש היה מעורב נהג צעיר.

המחשה: קובי קואנקס

בשנת 2018 אירעו בתחום העירוני 2,570 תאונות דרכים שבהן היה מעורב נהג צעיר. 35 היו קטלניות ו-349 היו תאונות דרכים קשות.

בעשר השנים האחרונות (2009-2018) אירעו למעלה מ-31 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. קרוב ל-4,000 מהן אירעו בתל אביב, בירושלים התרחשו למעלה מ-3,600 תאונות בהן היה מעורב נהג צעיר, ובחיפה 1,570 תאונות.

גם בבת ים נראה שחוסר הניסיון משפיע על המעורבות בתאונות. בעשור האחרון התרחשו בעיר 612 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר. ארבע מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. ב- 2018 התרחשו בעיר 60 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, אחת מהן הייתה קטלנית.

רחוב בלפור בת ים| צילום: קובי קואנקס

גם בעיר השכנה חולון היו הנהגים הצעירים מעורבים בתאונות רבות. בעשור האחרון התרחשו בעיר 923 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר. חמש מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2018 התרחשו בעיר 84 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, אחת מהן הייתה קטלנית.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה מעורבים אלפי נהגים צעירים בתאונות דרכים, רבות מהן קטלניות. הנתונים הקשים צריכים להוביל את המדינה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל באופן ממוקד במאפייניה הייחודים של אוכלוסייה זו ולדאוג להגביר את אכיפת המשטרה באמצעות תוספת של ניידות ושוטרים בעיקר בסביבת מקומות בילוי של צעירים, ובמיוחד בסופי שבוע.

"נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות של הנהגים הצעירים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים".