תאונת אופניים חשמליים. צילום: הרצל יוסף

         

על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים – לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עליה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים.

על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ' קובי פלג וד"ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים בחציון הראשון השנה לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 37%.

 על פי הנתונים, בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), בבת ים התאשפזו שישה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. בת ים נמצאת במקום התשיעי בדירוג יחד עם רחובות, הרצליה, באקה אל גרביה, לוד, חדרה ורעננה.

בחולון השכנה המצב הרבה יותר חמור, כאשר העיר מדורגת רביעית עם 12 אישפוזים עקבות תאונות אופניים חשמליים. חולון מדורגת אחרי תל אביב שמוליכה את הטבלה (עם 59 תאונות), ירושלים (33) ואשקלון (25). 

 משלימות את הדירוג: 5. קלנסואה (10), 6. פתח תקוה (9), 7. אילת, נהריה, באר שבע (8), 8. טייבה וראשון לציון (7). 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית.

"כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".