תחבורה ציבורית בשבת (צילום: איתמר רותם)

בשבוע האחרון החל לפעול ברחבי גוש דן מיזם הסעות בשבת, אך בבת ים הוחלט שלא להצטרף אליו. בשבת האחרונה אף התעוררה מחאה מקומית כשתושבי העיר צעדו עד לתחנה בצד התל אביבי של רחוב הגבול ועלו על קווי השבת. 

טענות רבות גם הועלו כלפי קטי פיאסצקי-מורג, חברת המועצה ויו"ר מר"צ בבת ים, שבלב מצע הבחירות שלה ניצב קידום תחבורה ציבורית בשבת, אך ברגע האמת נראה שלא יישמה את הבטחתה. 

השבוע החליטה פיאסצקי-מורג לנקוט בצעד לקידום המיזם גם בבת ים, והגישה הצעה לסדר הקוראת לראש העירייה, עמו היא יושבת בקואליציה, להתחבר לקווי התחבורה הציבורית שיזמה עיריית תל אביב וערים רבות כבר הצטרפו אליה.

"נושא התחבורה הציבורית הוא בעיקרו עניין חברתי. תחבורה ציבורית זמינה בסופי שבוע תשמש את תושבי העיר שאין להם רישיון או רכב להתנייד באופן חופשי אל ומחוץ לעיר. אין שום סיבה שהעיר בת ים תישאר מאחור ותהיה מנותקת משאר הערים בגוש דן", כתבה בהצעתה לסדר.

פיאסצקי-מורג | צילום פרטי

עוד הוסיפה וכתבה כי, "אני מבקשת מכם, חבריי למועצת העיר, לאפשר לכל תושב ותושבת בבת ים את החופש לבחור על פי אורחות חייהם ועל פי צו מצפונם אם ואיך הם רוצים לנסוע בסופי השבוע ובחגים, תוך מתן האופציה של תחבורה ציבורית בחינם".

בהצעה התייחסה גם לעלות המהלך וציינה כי העלות השנתית בהצטרפות למיזם מוערכת בכ-300 אלף שקלים בשנה בלבד. 

הצעתה צפויה לעלות בישיבת מועצת העירייה הקרובה, ואם תאושר תצטרף גם בת ים למיזם התחבורה הציבורית בשבת.

עם זאת, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי הסיכוי שההצעה תועלה לדיון ותאושר הוא קטן יחסית. "מדובר פה בשינוי משמעותי בסטטוס קוו של בת ים, ואם ראש העירייה ברוט, שהוא בעצמו אדם דתי, יאפשר זאת, תהיה פה בכייה לדורות", ציין גורם פוליטי מהמגזר החרדי.