בביקור קצר שערכנו ברחובות בת ים נראה שלמרות ביקורת מצד התושבים ומורת רוחו של ראש העירייה צביקה ברוט, עבודות הרכבת הקלה בעיר מתנהלות כסדרן. תושבים שמקווים שעבודות הרכבת לא יימשכו יותר מהנדרש, פחות מתחברים לקול המחאה שהקים התושב מספר אחת. השבוע אמרו חלקם ל'מיינט בת ים': "חייבים לקדם את עבודות הרכבת כמה שיותר מהר. מצטערים, אבל הרעש בלתי נסבל".

העבודות ביוספטל. "הסיום לא נראה באופק" | צילום: קובי קואנקס

לא רואים את הסוף

כזכור, לפני שבועיים התייחס ראש העירייה לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה אשר עובר בבת ים, ואף הבהיר למקבלי ההחלטות ש"בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן". לטענת ראש העירייה יש לשנות את התוואי בקטע של רחוב הרצל, שכן יש בעיות בטיחותיות ובעיות חניה שהתוואי מייצר. לטענתו משרד התחבורה הבטיח לספק פתרונות לבעיות הללו אבל עד עתה הם לא התקבלו. לכן, ראש העירייה אף הגדיל ועשה, והורה לפקחי העירייה לחלק דוחות על כל חריגה בעבודות של הפועלים ברכבת.

הפועלים עם האפודים הכתומים הפזורים בעיר מספרים שעל אף ההצהרות הלוחמניות, הם לא חשו בהשפעה משמעותית על שגרת היום שלהם: "שמענו כל מיני דיבורים שחילקו פה דוחות בתחילת השבוע, אבל אנחנו עושים עבודות הכנה, ממשיכים בשלנו ולא קיבלנו שום הוראה לחדול מהפעילות".

התושבים שמתגוררים בבניינים הסמוכים, שמחים מצדם על כל יום שעובר ומדווחים על רעש בלתי נסבל. "חייבים לסיים את העבודות הללו", מבהיר אחד מהם. "אנחנו סובלים מרעש אינסופי. אי־אפשר אפילו לישון בבית שלנו, לא רק בגלל העבודות אלא גם בגלל הפקקים הנוראיים שהן גורמות. היו צריכים להתחיל ולסיים אותן כבר מזמן. אני ואשתי בני 80, ואנחנו לא בטוחים שנצליח לראות את הרכבת הקלה נוסעת פה. אנחנו רק סובלים מהדרך אליה".

רחוב הרצל. בשבועות הקרובים יחלו העבודות | צילום: קובי קואנקס

בעלי העסקים באיזור התוואי מתרעמים גם כן, כי לטענתם מעבר החציה ברחוב מגודר כבר חצי שנה והלקוחות לא מצליחים להגיע אליהם. "הבטיחו לנו שזה ייקח חודש־חודשיים", אומר אחד מהם. "אבל זה נמשך כבר שישה חודשים והסיום לצערנו לא נראה באופק. עכשיו ראש העירייה מדבר על הפסקת העבודות ועיכובן עד שלא יחליטו על תוואי חדש. זה לא ייתכן, העירייה חייבת לעזור בקידום הנושא ולא בעיכובו".

התושבים שמבלים בגן דקר מוסיפים: "גם כך אנו סובלים מעומסי התנועה, רעש ובלגן. לצערנו גם הולכים בקרוב להוריד את גן דקר, שבו אנו מבלים עם ילדינו, אז לפחות אנחנו מקווים שהחברה תעמוד בזמנים, ולא ייווצרו עיכובים שישתקו את העיר מעבר לנדרש. אבל אם כבר עיכובים, הלוואי שראש העירייה יצליח לבטל את רוע הגזרה שנגזרה על הגן, או שלפחות יבנו לנו גן חלופי באיזור, שנוכל ליהנות ממנו".

ברוט | צילום: קובי קואנקס

היעד נותר אוקטובר 2021

מחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), המקימה את הקו האדום לשירותם של תושבי בת ים נמסר: "עד כה נחפרו תעלות כהכנה לתשתיות הרכבתיות ולמסילות, לאורך רחוב הרב ניסנבאום וברחוב יוספטל בעיר. בשבועות הקרובים יחלו העבודות בגינת דקר, לאורך רחוב הרצל וברחוב רוטשילד. בהמשך צפוי להיכנס לשטח קבלן המערכות לצורך התקנת מערכות החשמל והתקשורת והנחת המסילות. העבודות יימשכו עד להפעלת הקו באוקטובר 2021".