למעלה מ-1500 קשישים נפגעים בממוצע מדי שנה מתאונות דרכים. בבת ים נפגעו בעשור האחרון 555 קשישים (בני 65 ומעלה), ו-15 נהרגו. ב-2016 נפגעו 63, מתוכם ארבעה הרוגים ו- 13 פצועים קשה. ב-2015 נפגעו 62, מתוכם הרוג אחד ו-16 פצועים קשה, ו- 2012 הייתה שנת שיא שלילית עם 67 נפגעים, 13 פצועים קשה והרוג אחד. בעשור האחרון נספרו בבת ים 446 פצועים קל, 94 פצועים קשה ו-15 הרוגים, בני למעלה מ-65.

לנתונים הסטטיסטיים נכנס הבוקר (ג') גבר נוסף בשנות השישים לחייו,  שנפגע מרכב חולף ברחוב החרושת באזור התעשייה. האיש ככל הנראה פרק סחורה, והכניס אותה לאחת החנויות, וכשחצה את הכביש לכיוון מכוניתו, נפגע מרכב. מד"א מדווחים שפונה לבית החולים במצב בינוני עם חבלת ראש.

נתונים שפרסמה עמותת 'אור ירוק' מלמדים שכ-45 קשישים נהרגים בכל שנה בממוצע. קשיש אחד בשבוע. ו-2,320 קשישים נפצעו קשה בעשור האחרון, 232 בממוצע בשנה. למרות שמספר הקשישים באוכלוסייה נאמד בכ-10%, שיעורם במצבת ההרוגים בתאונות דרכים נאמד בכ-25%, ורובם נפגעים כהולכי רגל.

המחשה: shutterstock-

הקשישים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד מכמה סיבות: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר עלולה להיות קטלנית עבורם. ככל שגילם מתקדם נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם. צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות ומקשות עליהם להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה מתארכים, כוח השרירים שלהם נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם. אנשים שבנו את המדינה ושרדו מלחמות, לא שרדו חציית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחשבו באאזרחים הוותיקים ועם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שבהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורי הולכי הרגל".