בשבועות האחרונים הופיע שם חדש ברשת החברתית: 'בת ים שירות לקוחות'. הפרופיל החדש השתלב בעמודים עירוניים, פרטיים וקבוצות תושבים, וזה המקום לגלות שמאחוריו נמצאת מחלקת הדוברות של עיריית בת ים, שהחלה במבצע אישי לסיוע לתושבים שנקלעו למצוקה, וזקוקים לעזרה מיידית.

"מטרת הפרופיל החדש לא הייתה להסתתר", מסבירים גורמים בדוברות. "היא נולדה בגלל קושי טכני, כיוון שפייסבוק לא מאפשר לנו בתור דף רשמי לפנות לאנשים באופן אקטיבי בהודעה פרטית. הקמת הפרופיל אפשרה השתלבות בדפים עירוניים שאינם דפים רשמיים, וכך לעזור במקרים שעולים לא בדף הרשמי של העירייה".

בין המקרים שטופלו ע"י הדוברות היה מקרה של תושבת העיר, שביתה נשרף כליל בעקבות קצר חשמלי. אז פעלה המחלקה לגיוס ציוד וריהוט חדש לביתה.

צילום: פרטי-

במקרה אחר פרסמה תושבת פוסט ובו ביקשה סיוע לחברה שאין לה יכולת לרכוש אוכל לבנה. אז פעלה הדוברות, בשיתוף לשכת ראש העירייה, לגיוס תלושי קנייה עבור האם.

במקרה אחר, בו תושב איבד את מקום מגוריו כי לא היה בידו כסף לתשלום שכר דירה, נכנסה הדוברות לפעולה, ובעזרת אגף הרווחה סייעה באחסון תכולת ביתו ומציאת דיור חלופי.

צילום: איילת רוטה גבאי-

בנוסף, בפסח האחרון רכשה המחלקה סל קניות למשפחה שנשארה בערב החג בלי מזון, ובחורף שעבר גייסה שמיכות למען קשישים.

אחת הקבוצות בהן פועלת הדוברות היא קבוצת 'אמהות מבת ים', שם העלתה בשבוע האחרון מייסדת הקבוצה פוסט מרגש, ובו הודתה לדוברות שמסייעת בשקט לתושבים נזקקים.

 מימין לשמאל: אור ויטא, חמוטל כהן ופאני קגנובסקי | צילום: פרטי-

דוברת העירייה, חמוטל כהן: "אני והצוות שאיתי עובדים עם גופים שונים בעיר ובאים במגע יומיומי עם התושבים ומטבע הדברים נחשפים לעיתים למצוקות של תושבים, שדורשות התערבות וטיפול. עבורנו זו זכות גדולה לסייע, ואנחנו רואים זאת כחלק בלתי נפרד מתפקידנו כעובדי ציבור. בזכות התמיכה הגדולה שאנחנו מקבלים מראש העיר ובזכות שיתופי פעולה עם קבוצות של תושבים, אנחנו מצליחים להניע תהליכים חברתיים. זה חלק מהעוצמה שיש בעיר הזאת, שהיא עיר עם נשמה גדולה ואנשים טובים".