2017 הוכרזה השבוע רשמית כשנה המדממת של רוכבי האופנועים בישראל עם 61 הרוגים, עוד בטרם הסתיים דצמבר. בעמותת 'אור ירוק' שמפרסמת את הנתונים טוענים: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים".

לפני כחודש, נהרג בטיילת בת ים, תושב העיר רוכב האופנוע מני (משה) סגל-ועקנין. אופנועו החליק, הוא התנגש בעץ, ונהרג במקום. משפחתו טענה בתוקף שהגורם לתאונה אינו מהירות מופרזת או נהיגה לא זהירה, אלא ליקוי בכביש. נסיבות התאונה עדיין נבדקות.

טענות על צורך דחוף בהתאמת כבישים לאופנועים מעלה השבוע גם עמותת 'אור ירוק', ודורשת מהממשלה התאמת תשתיות לכלי רכב הדו גלגליים.

צילום: shutterstock-

על פי נתוני 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 נהרגו בישראל 61 רוכבי אופנוע. בכל שנת 2016 נהרגו 43 רוכבי אופנוע, בשנת 2015 נהרגו 56 ובשנת 2014 נהרגו 37 רוכבי דו גלגלי.

בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו בישראל למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ 2,300 נפצעו באורח קשה. בממוצע נפגעים למעלה מ – 2,000 בני אדם בתאונות אופנועים וקטנועים.

הנתונים הבת ימים חמורים לא פחות. 495 בני אדם נפגעו בתאונות אופנוע בין 2007 ל-2016, מתוכם שני הרוגים ו-45 פצועים קשה. ב-2016 נפצעו 45 בני אדם, אדם נהרג ושישה נפצעו קשה. הנתונים אינם כוללים את מספרי 2017, בהם כבר ידוע על הרוג נוסף, ותאונות נוספות הכוללות מעורבות רכב דו גלגלי ופצועים, מדווחות מדי יום במיינט בת ים.