לאחרונה גיליתי את הכוסמת הירוקה ואני ממשיכה לגלות עוד ועוד שימושים לדגן הזה שהמוניטין שלו, איך לומר, לא בשמיים. ואין סיבה, הכנה נכונה מוציאה את הכוסמת במיטבה.

צילום: מאשה

מה הפעם? לחם כוסמת ירוקה. ללא גלוטן, ללא שמרים, במרקם שמזכיר לחם שיפון כבד וטוב.

נהדר למי שמחפש מחליפה בריאה לפרוסה היומית ואפשר גם לפרוס, להקפיא ולהפשיר בטוסטר.

ואם רוצים – אפשר לשלב זרעי דלעת או חמניה, אגוזים או פירות יבשים.

יאללה, מוכנים? 

לחם כוסמת ירוקה 

המרכיבים

3 כוסות כוסמת ירוקה (לא קלויה! לא החומה)

כוס מים

מעט שמן זית או אחר לשימון

מעט שומשום או זרעי צ'יה לעיטור

1/2 כפית מלח

אפשר להוסיף חופן אגוזים או זרעים

אופן ההכנה

משרים את הכוסמת במים למשך שעתיים עד לילה. שוטפים היטב ומסננים.

שמים במג'ימקס עם כוס מים ומרסקים עד למרקם של שמנת. 

ידנית, מערבבים פנימה מלח וזרעים אם רוצים. שמים את התערובת לנוח במשך כמה שעות בכלי זכוכית משומן בו נאפה את הלחם בהמשך.

מחממים תנור לחום של 175 מעלות. אם רוצים יוצקים את התערבות לשני כלי אינגליש קייק משומנים לקבלת שתי כיכרות לחם.

מפזרים מעל מעט שומשום, זרעי צ'יה או חמניה, אופים למשך 45-50 דקות.

מצננים היטב לפני האכילה, פורסים ואוכלים כמו לחם לכל דבר.

בתיאבון!

משחקת בסירים הוא שירות בישול בריא בבית הלקוח – אוכל צמחוני וטבעוני. ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק או דרך המטבח של מאשה