"מאיר הוני, קדנציה חמישית במועצת העיר, בעבר סגן ראש עירייה ומחזיק תיק התחבורה, אקדמאי ועוסק בהפקות. אב ארבעה". כך מבקש הוני להציג את עצמו.

את תחילת דרכו הפוליטית עשה בליכוד, וב-1993 נכנס לראשונה למועצה. כיום חבר סיעת 'בת ים בראש מורם', "בדעותיי עדיין ליכוד". הוא חבר קואליציה, אך בחר לא להחזיק תיק. "הציעו וסירבתי. חברי מועצה לא מקבלים שכר עבור טרחתם, וזה חמור מאוד. אנחנו מועצת מנהלים לכל דבר, ואין מועצת מנהלים שלא מקבלת החזר הוצאות, חוץ מאתנו. זה פותח פתח לאנשים שסורחים, ולמצב אבסורדי שבו ראש עירייה מרוויח פחות ממנכ"ל העירייה".

הישג שהוא גאה בו הם כיכרות העיר. "בת ים לא הייתה עם ככרות בלעדיי. הכיכרות הן פרי עמלי הקשה כמחזיק תיק תחבורה. בכל צומת בעייתי תכננתי כיכר, וכסגן ראש עירייה הצלחתי להפחית בצמתים המסוכנים את התאונות כמעט לאפס. לא באמצעות מהנדסים אלא בזכות המצאות שלי". בין השאר מונה צומת מסוכן ברחוב הרצל, בו הקים פטריות ועמודים שמנעו הסתרת שדה ראייה, וצומת בז'בוטינסקי בו מפרץ תנועה ושינוי תמרור, עשו לדבריו פלאים.

"המצב הנוכחי של ריבוי תאונות בעיר מאוד מציק לי, ואחת הרעות החולות זה הנת"צ בבלפור. צריך לנתץ את הנת"צ. 20% מהתאונות במקום קורות בגלל רמזור הולכי רגל שלא עובד. אנשים קופצים לכביש, ילדים צריכים לחצות ארבעה רמזורים כדי לחצות. המקום הזה הוא מחדל תחבורתי".

חבר המועצה מאיר הוני | צילום: פרטי-

בעיה קשה נוספת היא מצוקת החנייה, ולהוני פתרון מקורי: "החניות בבת ים נמצאות במצב סופני. אם לא יעשו תכנית חירום מידית, המצב יחריף. חייבים לאפשר חנייה על מדרכות במשך כל היום".

זה לא יגרום לבעיה להולכי רגל?

"לא יגרום לשום בעיה. לא ברחובות ראשיים אלא בפנימיים, אבל לתת לתושבים לחנות איפה שאפשר כי העירייה לא מייצרת חניות. בונים בניין חדש, 50 דירות, לדיירים מקצים חניון תת קרקעי, אבל לאורחים שמגיעים אליהם מחוץ לבניין מקצים חמש חניות בלבד! במקום שהעירייה, באישורים הנדסיים, תבקש לייצר חניות ציבוריות, לא מייחסים לזה חשיבות. נכון שחנייה על מדרכה תיצור בעיה להולכי רגל, אבל כשאין אלטרנטיבה, ותושב מקבל דוח של 250- 500 שקל, אני מעדיף שאזרח או אזרחית עם עגלת התינוק יתמרנו איכשהו".

מה לגבי נכה על כיסא גלגלים?

"אי אפשר ללכת על מקרים קיצוניים. אנשי ציבור צריך להסתכל על הציבור ככלל, ואני מעדיף שלא ירשמו דוחות חנייה כלל. לא הייתי רושם אפילו דוח אחד לתושבי בת ים. שיחנו איפה שבא להם. רוב העיריות רושמות דוחות חניה רק מטעמים כספיים ולא מטעמי סדר ציבורי. נקודה. לכן אני מצדיע לראש עיריית חולון, שלא מרוויח כסף מדוחות חנייה".

כשהוא מביט על חבריו לשולחן המועצה, אינו אוהב את הרכב הקואליציה. "זו לא קואליציה שבחרתי בה, אלא ראש העירייה. זו קואליציה שלדעתי לא מייצגת את כלל הציבור. הייתי מצרף עוד סיעות לקואליציה, כדי שיהיו חלק מהעשייה. גם את אלי יריב הייתי מצרף, למרות שהכניס את עצמו לפינה שקשה לנו להוציא אותה ממנו. במקום ראש העירייה הייתי מזמן את האופוזיציה לדיון וחושב איך מפסיקים את המלחמות ביננו. הרי גם אם מישהו פעל נגד ראש העירייה, זה לא מעניין את הציבור. את הציבור מעניינת השליחות שאנחנו נשלחים למלא. בזמנו אמרתי גם ללחיאני שיצרף את אלי יריב לקואליציה, מה אתה צריך אותו כאויב? אם לא תצרף אותו, תפסיד. וזה באמת מה שקרה".

מה דעתך על טענת האופוזיציה שלקואליציה אין דעה עצמאית, וחבריה מרימים את היד כשאומרים להם?

"אני אומר שהרבה פעמים דעתי בניגוד לעמדתי. העמדה שלי זו ההצבעה, אבל הדעה שלי שונה. כחבר קואליציה לא אצביע נגד הקואליציה כשהנושא לא קרדינלי. לא אשמש אצבע לאופוזיציה. את מה שהיה לי להגיד, אמרתי בתוך הסיעה ולראש העירייה".

צילום: עיריית בת ים-

תצביע בעד גם כשתחשוב שהקואליציה טועה?

"בוודאי שהקואליציה טועה. בהרבה דברים. אפתיע ואומר: אני חושב שבת ים צריכה להיות ת"א. צריך להיות איחוד. למרות זאת אצביע עם הקואליציה".

את ההצהרה המרעישה, המנוגדת לעמדת סיעתו, הוני מנמק: "רמת אביב נקראת רמת אביב? גם בת ים תקרא בת ים. רמת אביב יותר גדולה מגבעתיים ועדיין חלק מת"א. אנחנו, התושבים, נקבל יותר שירותים, נשלם פחות מיסים, ונמשיך להיות בת ים כחלק מת"א. רוב חברי המועצה חושבים כמוני אבל מפחדים לומר. אני אומר את האמת: הכל יישאר אותו דבר עם יותר כסף".

תחזית לבחירות הוא מסרב לחשוף, ומסכם: "אני מקווה שהטובים ייבחרו. אני חבר סיעת 'בת ים בראש מורם', לא יודע כלום מעבר לזה בשלב זה".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה:

"עיריית בת ים פועלת ליצירת איזון בין צרכי בעלי הרכבים לבין הולכי הרגל וכהתחשבות בדיירים אנו מאפשרים בשעות הערב והלילה חניה על המדרכות. כמו כן, במסגרת מדיניות התכנון העירונית, כל פרויקט חדש נבחן ומאושר, בין היתר, תוך מתן משקל להיבטים של חניות ועומסי תנועה כבר בשלבי התכנון המוקדמים".