בניין המנהלת. מענה לצורך דחוף | צילום: קובי קואנקס

       
בדומה לערים אחרות באיזור גוש דן והמרכז שבשטחן מתנהל בשנים האחרונות תהליך התחדשות עירונית, החליטה גם הנהלת עיריית בת ים להקים מינהלת התחדשות עירונית.

מינהלת זו, שמטרתה לסייע לתושבי העיר בכל הקשור להליכי רישום וביצוע של פרויקטים שונים להתחדשות עירונית, החלה לפעול בשבוע שעבר והיא ממוקמת באחד ממשרדי העירייה ברחוב ניצנה 21 בעיר.

הקמת המינהלת מהווה סיומו של הליך ממושך במהלכו דנו החברה הכלכלית העירונית ונציגי משרד הבינוי והשיכון בנושא. מיקומה נמצא בין השכונות עמידר ורמת יוסף, והדבר אינו מקרי, שכן בשטח שכונות אלה צפויים להתבצע בעשור הקרוב עשרות פרויקטים להתחדשות עירונית.

השירותים שיסופקו במרכז המינהלת מגוונים וכוללים ייעוץ מקצועי לתושב בבחירת יזם לביצוע פרויקט תמ"א 38 או פינוי־בינוי, סיוע בהתארגנות התושבים, דאגה לזכויות בעלי הנכסים, הדרכות בנושאים שונים ומרכז מידע בו יעבדו אנשי מקצוע הקשורים לתחום - אדריכלים, קבלנים, שמאים ועורכי דין.

"השירותים במינהלת הם חינם", אומר בכיר בהנהלת העיר. יוסי אבנר, תושב שכונת רמת יוסף, אומר בתגובה: "למרות שיש דיבורים על המון פרויקטים של התחדשות, פרויקטים כאלה מתרחשים רק בבניינים בודדים. אנחנו מקווים מאוד שהקמת המינהלת היא עוד שלב בקידום של השכונה שלנו לכיוון התחדשות. הצורך פה באמת דחוף והבנת התהליכים די לקויה".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו