נפתלי בנט עם תלמידי תיכון. צילום: דוברות משרד החינוך

הנתונים בבת ים:

בין השנים 2014 עד 2019 חלה עליה בהיקף ובמספר תלמידי כיתה י"ב הניגשים לבחינת בגרות בהיקף של 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

בשנת 2014 ניגשו 9% מתלמידי י"ב  (199 תלמידים) ל-5 יח"ל במתמטיקה, לעומת 19% (368 נבחנים מתוך 1,935 תלמידי שכבות יב") במועד א' האחרון, שנת 2018. מדובר בעלייה של 9%, והצפי הוא שבשנת 2019 המספרים יעלו.

שר החינוך, נפתלי בנט: "בחלוף שלוש שנים בלבד מהשקת התכנית הלאומית, המספרים מדברים בעד עצמם: הכפלנו את מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה. הבטחנו - וקיימנו. צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולומר להם: עשינו את זה!".

מניתוח נתוני בגרות קיץ 2018 בישראל עולה שסה"כ ניגשו ל-5 יחידות לימוד בקיץ האחרון: 18,050 תלמידים. המשמעות היא שהשנה נוספו עוד 1,965 תלמידים שניגשו ל-5 יחידות. ממוצע הציונים נשמר: 83.

לקראת שנת הלימודים הבאה טוענים במשרד החינוך כי יקום מכון לאומי למורים מובילים בתחומי המדעים - פיתוח כלים ומחקר והפצתם לשדה, מנהלת 'מהיי-טק להוראה' (גיוס, הסבה, השמה וליווי לאנשי היי טק לקראת שילובם במערכת החינוך), יחל פיילוט חדש ב-50 בתי ספר תיכוניים יתקיימו שיעורי המתמטיקה במתכונת חדשה.

בנוסף, יוקצו 2 מיליון שקל - קליטה והכשרה של 400 מתנדבים שיהוו תומכי הוראה בכיתות, מתן תוספת של שעתיים לימודיות לתלמידי כיתות ט' - בסה"כ: 7 שעות לימוד שבועיות, ותחל תכנית חדשה לעידוד המוטיבציה של תלמידי החטיבות - קהילות מורים ייעודיות לחיזוק הקשר שבין החטיבה לתיכון.